Logg inn

For innlogging til ditt verktøy.
 
Brukernavn
Passord
 

Nyheter på RSS

Du kan abonnere på våre
nyheter som RSS-feed.
 

Nyheter på e-post

Meld deg på for å motta nyheter fra oss på e-post.
 
E-post
 

Søk på våre sider

Søk på våre sider etter
relevant informasjon.
 
Søketekst
 
Vennligst vent...
Slik arbeider vi:
 
 
 
 

Kunder







 



 

 

Rekruttering 
Det er tid for å tenke nytt når det gjelder å få oppmerksomhet rundt stilling ledig annonser. Knapphet på dyktige folk gjør søkere mer bevist. En visualisering av jobbens utfordringer, karriere, aktuelt jobbinnhold øker oppmerksomheten og  kan direkte avgjøre om du er den aktuelle bedriften å søke jobb hos.
JA, send tilbud

 Trondheim Energi:
Formidler vårt budskap på en ny og frisk måte
Vi bestilte en rekrutteringsfilm beregnet for de unge som står foran et yrkesvalg

  • Bruk av 3D er viktig for å få presentert utfordringene og karrieremulighetene i en moderne språkdrakt
  • MileStep har laget et opplegg vi har stor tro på vekker interesse og oppmerksomhet. De kombinerer 3D og levende film på en ny og uvanlig måte som fremhever budskapet og profilerer våre selskap på en spennende og frisk måte.

Odd Guttormsen, utbyggingssjef, Trondheim Energi AS

 

Studenter om rekrutteringsfilmen:
Kan trekke folk til bransjen!

  • Den ligner litt på Nøtteknekker-filmen som Aker Kværner hadde stor suksess med, sier Kjartan Orvedal og Tore Hårvik. 25-åringene fra henholdsvis Lindås og Mosjøen er to av de første studentene som har sett den nye rekrutteringsfilmen fra energibedriftene i Statkraftalliansen.
  • Filmen fremstilte oppgavene til vassdragsingeniørene veldig bra, både i forhold til hva man kan forvente å få av arbeidsoppgaver og satsingen på natur og miljø. Brukt på de rette plassene kan denne filmen trekke folk til bransjen, ikke minst fordi det nå er veldig fokus på nettopp natur og miljø. 

Kjartan Orvedal og Tore Hårvik, NTNU studenter

 

Statkraft AS:
Budskapet fortsatt viktig! 

  • Vi må nå ungdommen på språk og kanaler de er kjent med, men med vårt budskap i bunnen. Forsøker du deg med et budskap som ikke er ekte, blir du veldig fort avslørt. Ungdom er veldig kyniske i forhold til slike ting, sier prosjektleder Grete Ingeborg Nykkelmo i Statkraft.
  • For oss er det generelt viktig med profilering og kunnskapsbygging rundt det Statkraft holder på med. Dette er en mer spisset satsing mot en spesiell målgruppe, og slik sett er dette noe helt nytt det skal bli spennende å se responsen på.

Prosjektleder Grete Ingeborg Nykkelmo i Statkraft AS

 

Agder Energi AS:
Hestehodet foran − med 3D

  • Det er bestandig vanskelig å vite hva ungdom på 20-22 år fanger opp av meldinger fra oss over førti. Men vi føler at filmen er blitt såpass spenstig og fartsfylt at vi håper og tror budskapet når fram til gruppa som vi ønsker å nå fram til, sier Knut Nilsen i Agder Energi
  • Etter å ha sett andre 3D-filmer MileStep hadde laget, tenkte vi at animasjon og levende bilder var veien å gå, ikke bare intervjue folk som står foran en dam og prater om anleggene og jobbmuligheter. For å prøve å fange ungdom som er veldig oppegående på nettbruk måtte vi ha noe som fenget mer. Derfor valgte vi denne løsningen for å vise studentene hvilke mangfold av oppgaver og jobber det er innenfor kraftverkbransjen.

Knut Nilsen, vassdragansvarlig, Agder Energi

MileStep AS - 7724 Steinkjer, Norway
Tlf: +47 90 04 53 73 - Epost: janhelge[at]lillebo.no
Powered by web2net

www.milestep.no www.milestep.no www.milestep.no